Factscommunity

image
Alle artikelen, reviews en previews op een plek.

[Review] Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi

Berichtdoor Jeffrey » Za 17 Dec 2011, 13:47

Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi

Review Image Titel: Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi
Platform: Xbox 360, Playstation 3
Ontwikkelaar: Namco Bandai
Uitgever: Namco Bandai
Spelers: 1-2
Online: Ja
Releasedatum: 28 oktober 2011
Lees meer...

Elk jaar vliegt de Dragon Ball Z game weer onder de rader door en zo ook dit jaar. Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi stond niet op mijn lijstje van games die ik dit jaar moest spelen. Bovendien wordt Dragon Ball te veel uitgemolken. De vraag is wel of de gameplay weer net zo boeiend als bij de voorgaande delen of mogen we deze game gerust in de winkels laten liggen?

Wie kent de verhaallijn ondertussen niet van Dragon Ball Z, de serie die vroeger op Yorin werd uitgezonden. Het verhaal dat draait om Goku de Saiyan die vanaf planeet Vegita naar de aarde is gezonden vlak voor deze explodeerde. Elk jaar krijgen we van Namco Bandai weer een nieuwe Dragon Ball game, maar is dit ook echt nodig? Kunnen we niet makkelijk 2 jaar door met een fighting game als Dragon Ball Z?

De anime in game
Als we verder gaan op dit punt en kijken naar de graphics zien we dat de game er best mooi uitziet, zelfs mooier dan zijn voorgangers. De anime is namelijk zeer goed verwerkt in de game. Zo zie je in diverse cut-scenes de gevolgen op diverse events in de game. Iets wat zeer cool gedaan is. Je kan dus zeggen dat de game ook voor de nieuwe generatie is die de anime nooit gezien heeft. Want alleen al voor de cut-scenes zou ik de game willen spelen.

Ook het geluid is net zoals de anime
Net zoals dat de anime goed is verwerkt in de game, zijn ook de geluiden en de soundtrack goed verwerkt. Zo heb je echt het gevoel dat je de anime naspeelt. Hier in is Namco Bandai altijd al goed geweest en ook dit jaar doen ze het weer prima op het punt van geluid.

Controls zijn nu voor beginners
Als we verder kijken naar de controls, dan zien we dat het veel makkelijker is gemaakt en soms erg onlogische, iets wat we in voorgaande delen niet hadden. De eerdere delen waren gemaakt voor de hardcore community die rond de game zit. Om nog maar niet over het vechtgedeelte te spreken, sommige moves zijn gekopieërd van anderen karakters, waaruit we kunnen concluderen dat de game niet goed is uitgewerkt.

Online vechten tot je er bij neer valt
Gelukkig is het online systeem wel op orde, want er is geen last van lag en je vindt snel een vijand om tegen te strijden. Je komt online ervaren gamers tegen, maar ook de mensen die het voor het eerst spelen. Zo kan het zijn dat je binnen 5 minuten kapot bent, maar ook dat je hetzelfde bij een ander kan doen.

Extra's, en nog zoveel meer
Naast dit alles, kan je ook nog de Dragonballs verzamelen en is er nog een Hero-modus waar je op je gemak je eigen Saiyin kan aanmaken om mee te strijden. Tevens zijn de Dragon Ball: GT levels en verhaallijn aanwezig in deze game aanwezog. Je kan dus gerust zeggen dat er met de inhoud en de multiplayer genoeg te doen is.

Conclusie
Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi is geen slechte game, maar wordt wel een beetje uitgemolken. Er is weinig vernieuwing en wat er vernieuwd is werkt niet altijd even lekker, zoals het vechtsysteem. Er is voldoende te doen in de game en je kan ook nog is online of tegen een vriend, maar dit kon ook al in voorgaande delen. Op de vraag of de game op mijn lijst komt te staan om het dit jaar nog uit te spelen kan ik zeggen nee, want er zijn dit jaar veel beteren spellen uitgekomen. Waarvan ik het verhaal niet ken. Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi is gewoon weer een herbelevenis van het bekende verhaal. Zoals ieder jaar het geval is en dit is echt zonde.

Pluspunten
+ DBZ-stijl en -sfeer
+ Anime goed verwerkt in de game

Minpunten
- Geen vernieuwing
- Verhaal kennen we al
- Nieuwe controls geen verbetering
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jeffrey
Eigenaar