Jeffrey's top 5 beste games 2011
Naam: Jeffrey van der SluysForum naam: Jeffrey
Functie: Eigenaar/ PR
Leeftijd: 23
Favoriete genre: Shooters
Favoriete console: Xbox 360
Twitter: FC_jeffreyvds / Facebook: FCJeffreyvds
Het jaar zit er bijna op en daarom gaan we per persoon eens even lekker terugblikken. Er is genoeg gebeurt dit jaar, zo zag bijvoorbeeld Duke Nukem Forever eindelijk het levenslicht na een kleine 12 jaar in ontwikkeling te zijn geweest. Nintendo kwam met de Nintendo 3DS op de proppen en wist op de E3 haar nieuwste console te tonen, de Nintendo Wii U. Maar was het een goed jaar voor de game- industrie of hebben we een minder jaar achter de boeg?
Het antwoord op de laatste vraag is dat we best een sterk jaar hebben gehad. De meeste goede titels kwamen laat dit jaar. Voor de voetbalfans was er traditioneel de oorlog tussen FIFA en PES, voor de shooter-fans was het dan weer knokken tussen Battlefield 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3. Welke games ik goed vond, kunnen jullie hieronder in mijn top 5 aanschouwen!

Op nummer vijf heb ik de Call of Duty van dit jaar staan. Dit omdat ik de game toch wel vaak speel met vrienden. De game mag dan wel niet zo vernieuwend zijn, maar het blijft toch leuk om online te spelen. Ook was het verhaal van de singelplayer geweldig, ik kwam er eindelijk achter hoe het verhaal afliep dat begon begon in Call of Duty 4: Modern Warfare. Al met al geen slechte game, maar geen nummer 1 voor mij.

Rockstar Games heeft zich met deze titel echt overtroffen. De game laat ons spartelen door een grootse open wereld waarin jij als detective achter de misdadigers aan mocht. Het is weer eens wat anders. In de GTA-reeks pleeg je de misdaden en nu moet jij ze oplossen, iets wat ik in elk geval erg tof vind. Daarnaast was het een game waar je echt uren en uren in kon steken.

De game die zomaar op mijn pad verscheen. We kregen een mail van Warner Bros. Games met de vraag of we de E3 demo op het hoofdkantoor wilden komen spelen. Ik keek in me agenda, had tijd en ging er dus heen. Eenmaal aangekomen, zonder verwachtingen, was ik zwaar verrast. De gameplay was gewoon geweldig en dan heb ik het nog niet gehad over de geweldige voice-over. Daarnaast heb ik vele uren in de game gestoken en speel ik de game eigenlijk nog steeds.

Dé Mario-game die tijdens de launch van de Nintendo 3DS gewoon aanwezig had moeten zijn. Na lang wachten ben ik er dan mee aan de slag gegaan en ik heb er ondertussen al aardig wat uurtjes in gestoken. Ik heb bijna alle werelden 100% voltooid, en toch blijf ik het spelen. Dit betekent gewoon dat deze game bij mij op nummer 2 komt te staan. Dit komt mede dankzij de power-ups en door de diversiteit aan levels. Ook de moeilijkheidgraad lag erg hoog naar mate je verder raakte in het spel.

En dan zijn we al bij de nummer 1 van dit jaar beland. Een game waarvoor ik me wekker moest zetten, omdat ik anders om 9 uur s’ morgens nog bezig was. Ik heb nu ongeveer 100 uren in de game gestoken en ben nog steeds niet bij het einde. Er is enorm veel te doen. Er zijn side-questes, het normale verhaal en dan heb je nog de diverse upgrades. De game waar ik het meeste tijd in heb gestoken dit jaar mag dan ook wel Zelda zijn. En staat daarom ook bij mij op nummer 1.

Als ik een game moet noemen waarvan ik kan zeggen dat ik het een grote teleurstelling vond, dan is het wel Crysis 2. EA heeft de game zo vaak laten zien en ervoor gezorgd dat er een grootse hype rond de game heerste. Maar die hype was de game eigenlijk niet waard. Zo was het idee van de multiplayer leuk, maar pakte het niet altijd even goed uit. Ik keek zo uit naar deze game en toen het er was, boeide het me niet echt meer. Daarom is Crysis 2 de meest teleurstellende game van dit jaar voor mij.

Ik wil jullie graag bedanken voor het bezoeken van de website en al jullie leuke reacties. Ook wil ik jullie een fijne kerst toewensen en een voorspoedig 2012!