Jeffrey's top 5 beste games 2011
Naam: GlennForum naam: The_Underdog
Functie: Hoofdredacteur
Leeftijd: 17
Favoriete genre: Shooter
Favoriete console: Playstation 3
Twitter: N.V.T. Facebook: N.V.T.
Het jaar zit er alweer bijna op, tijd dus voor de traditionele artikelen die steeds weer opduiken aan het einde van een ‘gezond’ gamejaar. Dit jaar was vooral een jaar waar mijn PS3 in het teken stond, aangezien dit het eerste jaar was dat ik op een PS3 speelde. Eind januari kon ik namelijk aan een goedkope prijs een PlayStation 3 bemachtigen, vandaar dat ik deze ook een volledig jaar kapot heb gespeeld. De games die mij het meest hebben geboeid kun je zien in mijn top 5 van 2011.

Het was niet makkelijk om deze titel een juiste plaats te geven in mijn top 5, maar toch heb ik deze op nummer 5 geplaatst. Assassin’s Creed Revelations was zeker geen slechte titel, maar toch had ik me net iets meer vermaakt met andere toppers die je ook in dit lijstje kunt terugvinden. De multiplayer vond ik, net zoals Brotherhood, iets minder en kocht ik deze titel dus vooral om de singleplayer te spelen. Het is alvast geen titel die straks stof zal happen, aangezien ik nog een tal van uitkijktorens moet vrijspelen en Tempelieren moet uitmoorden.

Niet zoals bijna iedereen op nummer 1, maar wel op een mooie vierde plek. Eerlijk gezegd heb ik de game niet genoeg gespeeld om deze op de eerste plaats te zetten, maar toch ben ik ervan overtuigd dat deze een vierde plek zeker en vast waard is. De grote spelwereld, de vele specials attacks en spells, de vurige draken, … Dit en nog veel meer kon ik zeker waarderen!

Ik vind het erg jammer dat veel mensen deze titel zijn vergeten omdat deze zo vroeg in het jaar uitkwam, maar volgens mij is dit echt één van de beste platformers ooit. Na LittleBigPlanet wist ik echt niet wat ze nog konden verbeteren, maar het tweede deeltje was echt enorm goed. Ik heb me enorm vermaakt met het verhaal om dan nog maar te zwijgen over de vele community-levels. Zelf heb ik me nog niet gewaagd aan een eigen level, maar misschien dat hier wel verandering in komt in de kerstvakantie.

Net niet de gouden medaille, maar toch stevig op de tweede plaats: Call of Duty: Modern Warfare 3. Ik vind het enorm jammer dat ik deze game niet op nummer 1 kon zetten, maar het is gewoon zo. De singleplayer vond ik namelijk erg goed, maar de multiplayer had me niet echt verrast. Het is volgens mij gewoon een letterlijke kopie met weliswaar nieuwe maps, maar toch had ik dat tikkeltje meer verwacht. Desondanks toch een klepper van een game!

En dan nu de nummer 1: Uncharted 3: Drake’s Deception! Deze game vond ik gewoon zo goed dat ik deze al op 2 dagen uitgespeeld had. Iedere keer als ik de game moest onderbreken, dan had ik echt zoiets van: ‘wtf, rot toch op, dit is Uncharted 3’. De mooie graphics, de puike singleplayer, de verslavende multiplayer, … Alles is gewoon goed aan deze game. Iedereen zegt ook dat dit de lijn tussen games en films moet wegvegen, en dat kan ik alleen maar beamen. Ik hoop dan ook dat we binnenkort aan de slag kunnen met Uncharted 4, en wie weet wel op de volgende generatie consoles.

Net zoals bij Jeffrey vond ik Crysis 2 enorm tegenvallen. Al van bij de demo wist ik dat er iets niet snor zat met het spel, maar toch besloot ik om de moed niet op te geven en het spel een week achter de releasedatum te kopen. De singleplayer en de multiplayer hebben me zwaar teleurgesteld, vandaar ik dit de meest teleurstellende game van 2011 vind. Gelukkig waren de graphics nog goed, anders deed ik niet eens meer de moeite om over deze game te typen.

Ik wens jullie als hoofdredacteur van Factscommunity een spetterend 2012 en laten we hopen dat het een enorm goed gamejaar wordt. Blijf Factscommunity bezoeken want wij hebben alvast heel veel plannen voor het volgende jaar.