Factscommunity

image
Alle artikelen, reviews en previews op een plek.

Bas top 5 beste games 2011

Berichtdoor Bas » Za 07 Jan 2012, 15:45

Bas top 5 beste games 2011

Review Image Naam: Bas
Forum naam: Bas
Functie:
Leeftijd: 35
Favoriete genre: RPG
Favoriete console: Xbox 360
Twitter: Facebook:
Lees meer...

In mijn ogen was 2011 een vreemd jaar qua releases. Bijna alle goede titels kwamen pas na de zomer uit en dat was een flinke hap uit je portomonnee. L.A. Noire was de enige goede titel dat in de lente verscheen en Guerilla maakte mij blij door Killzone 3 uit te brengen in februari. Verder was de E3 van dit jaar best teleurstellend, want Nintendo imponeerde niet met de Wii U en Microsoft was helemaal niet interessant genoeg. Alleen Sony kon redelijk boeien door de aankondiging van de PS-Vita. Laten we hopen dat 2012 een megavet gamejaar gaat worden en dat niet zoveel toppers achter elkaar uitgebracht zullen worden!

Afbeelding
Toen The Elder Scrolls V: Skyrim werd aangekondigd in december vorig jaar, ging ik echt uit mijn dak van blijdschap. Ik heb de voorganger Oblivion grijs gespeeld en Bethesda brengt met Skyrim een totaal nieuwe wereld met kickass graphics en verbeterde gameplay. Alles is eigenlijk beter dan Oblivion. De soundtrack van de game is wederom waanzinnig en bepaald de perfecte sfeer. Het 'Elder Scrolls' gevoel is volledig intact gebleven en dat zorgt ervoor dat Skyrim mijn GOTY is voor 2011. The best just got better! Wat wil je als Elder Scrolls fan nog meer?!

Afbeelding
Nintendo draag ik altijd een warmhart toe, omdat dit bedrijf de beste franchises onder haar hoede heeft. De absolute nummer een in mijn ogen is de The Legend of Zelda franchise. Met de komst van Skyward Sword krijgt Nintendo het voor elkaar om een van de beste Zelda avonturen ooit op de markt te brengen. De game blijft de franchise trouw, terwijl Nintendo vernieuwingen toegepast, waardoor er meer RPG-elementen in het spel te vinden zijn. Iets wat de gameplay ten goede komt en waar ik meer van wil zien op de Wii U en 3DS!

Afbeelding
Ontwikkelaar Rock Steady heeft naar mijn smaak de beste batman game ooit uitgebracht in 2009, wat tevens mijn GOTY van dat jaar was. Arkham Asylum is zo goed, dat ik echt nog steeds moet wennen aan de openwereld van Arkham City. Begrijp me niet verkeerd, want deze game is fantastisch en kan nu al worden gezien als een klassieker! De graphics zijn de mooiste die de Unreal engine tot nu toe heeft laten zien en de sfeer is echt subliem. Rock Steady is een van de grootste talenten van dit moment.

Afbeelding
Het derde deel van de Killzone reeks heeft mij echt verbaasd. Guerilla zorgt ervoor dat dit de enige FPS is die in mijn persoonlijke top 5 een plaats krijgt. Naast de fantastische graphics heb ik flink genoten van de singleplayer en is de multiplayer absoluut van topklasse. Het level design is zeer goed en de wapens zijn erg bruut. Ook alle specialiteiten die je kunt unlocken tijdens het spelen van de multiplayer zijn zeer goed uitgewerkt en zorgen voor verslaving. Kom maar op met Killzone 4!

Afbeelding
Alhoewel het verhaal in mijn ogen een beetje is afgezwakt in deze derde GoW-game, staat de multiplayer als een huis en dat heeft mij al flink wat uurtjes vol vermakelijk geweld bezorgt. Op Grafisch vlak is dit de mooiste Gears tot nu toe en de singleplayer is wederom zeer vermakelijk en zeker lang genoeg, integenstelling tot veel andere games. Ik hoop alleen wel dat er nu geen nieuwe Gears zal uitkomen tot de komst van de volgende generatie consoles, want deze franchise is te goed om uitgemolken te worden!

Afbeelding
Net als vele anderen keek ik rijkhalsend uit naar Crysis 2, maar dat is mij helaas flink tegengevallen. Toen Crytek de beta introduceerde, voelde de game goed aan en alles leek goed gebalanceerd. Tot mijn grote schrik bleek dit in de volledige game niet zo te zijn en voelde de multiplayer ineens heel ongebalanceerd en onrealistisch aan. Tevens is de singleplayer campaign niet heel sterk. De campaign is wel lang en ziet er prachtig uit, maar het verhaal kan mij helaas niet heel erg boeien. Ja, ik heb wel genoten van de singelplayer, maar deze game heeft geen replay value voor mij en daar is de multiplayer de grootste oorzaak van.
Bas
Hoofdredacteur

Geld op zak: 125.00

Terug naar Artikelen, Reviews en Previews